Pitanja

Koliko se čeka objava statističkih podataka?

Mjesečni bilteni se objavljuju sa podacima 2 mjeseca unazad (u 02.2016. za 12.2015.).

Godišnji bilteni se objavljuju u 02. mjesecu tekuće godine za pretprošlu godinu (npr. u 02.2016. za 2014. godinu).

Datumi su uslovljeni načinom statističke obrade podataka u FBiH i BiH.

Vitalna i socioekonomska statistika na stranici se ažurira nakon objave mjesečnih podataka za 12. mjesec (u 02. mjesecu).

 

Gdje naći iznos prosječne plaće/plate i druge statističke podatke?

Puni brojčani podaci su u mjesečnim i godišnjim statističkim biltenima koji se nalaze na početnoj ili detaljno za sve periode na svojoj stranici.

Dio podataka, kao statistika rođenih i umrlih, ili radna snage i plate, se nalazi i na linku Vitalna i socioekonomska statistika u obliku grafikona po godinama, sa brojevima ispod tabele.

Koje podatke možemo dobiti od Zavoda?

Zavod za informatiku i statistiku Kantona Sarajevo prikuplja i obrađuje ograničen skup podataka, za potrebe Federalnog zavoda za statistiku, te kantonalnih organa.

Zavod sve statističke podatke koje obrađuje i posjeduje objavljuje na svojoj internet stranici http://zis.ks.gov.ba, u obliku mjesečnog Statističkog biltena i Statističkog godišnjaka za prethodnu godinu. Bilteni su u PDF formatu.

Podaci koji se tu nalaze su: posljednji zvanični podatak o visini prosječne neto plate u KS, broj stanovništva po općinama, prirodno kretanje stanovnišva, broj turista i broj noćenja od turista itd.

Za ostale podatke se trebate obratiti nadležnoj instituciji, a to u ovisnosti od podataka može biti Federalni zavod za statistiku, ili neka druga institucija kao npr. Zavod za zdravstveno osiguranje Kantona Sarajevo.

Gdje možemo naći odgovore na pitanja, pomoć, uputstva i drugo iz domena informatičke podrške?

Ako je u pitanju kantonalni organ koji JESTE u jedinstvanoj kantonalnoj mreži, informatička podrška se pruža putem Helpdeska (direktni pristup za unos i praćenje svojih predmeta), intervencijom na licu mjesta, putem daljinskog pristupa na računar, te putem strance intraneta na kojoj se nalaze brojna i detaljna pitanja sa odgovorima, uputstva, odluke i obavještenja.

Ako je u pitanju kantonalni organ koji NIJE u jedinstvanoj kantonalnoj mreži, a to su oni organi (ZPRZIKMUP) kojima pružamo samo usluge internet stranice i elektronske pošte (hostinga za web i mail), informatička podrška za te servise se pruža putem Helpdeska (pristup samo putem e-pošte), te uz eventualni daljinski pristup po potrebi (link na početnoj stranici).

Ako je u pitanju kantonalno JP ili JU, na to je odgovoreno u posebnom pitanju.

Da li je Zavod nadležan za web stranice/aplikacije/usluge kantonalnih javnih preduzeća/ustanova?

Zavod isključivo obavlja poslove u domenu informacionog sistema organa uprave, upravnih organizacija i stručnih službi Kantona, tako da NIJE nadležan za kvalitet i funkcionisanje web stranica/aplikacija/usluga kantonalnih javnih preduzeća ili ustanova.

Smatramo da postoji opravdanje i tehnička podloga za pružanje informatičkih usluga onim JU koje za tim imaju potrebu, a nemaju svoje resurse. JP obično već imaju ta pitanja riješena na neki način.

Primjer 

a) Oblast informaciono – komercijalnih tehnogija:

  • izrada, održavanje i hostiranje internet stranica,
  • hostiranje kolaboracionog alata / elektronska pošta,
  • uspostava računarske mreže i njenih servisa,
  • servis računara i instaliranje programa i opreme
  • izrada aplikacija – baza podataka.

b) Oblast statistike:

  • prikupljanje i obrada podataka.

Ipak, Zavod to za sada ne može raditi sa postjećim resursima. Sa druge strane, nije nam omogućena naplata ovih usluga, ili zapošljavanje dodatnog kadra.

Međutim, postoji prostor za djelovanje u oblasti planiranja i razvoja jedinstvenog informacionog prostora Kantona, Grada Sarajeva i općina na području Kantona, zasnovanog na elektronskoj obradi podataka i usmjerenog prema korisnicima, koji je trenutno samo na nivou ideje.

Poslao/la sam e-mail uposleniku Kantona, ali mi ne odgovara?

Postoji nekoliko mogućih uzroka problema:

1. Da li ste ispravno unijeli mail adresu primaoca?

2. Možda je vaša domena stavljena na 'crnu' listu tako da je mail server odbija prihvatiti Vaš e-mail. Inače, e-mail server Kantona odbija servere koji su na crnoj listi radi zloupotrebe. Ovo treba provjeriti Vaš administrator/informatičar e-mail servera pošiljaoca i otkloniti uzrok.

Ukoliko imate drugu e-mail adresu, probajte poslati e-mail sa nje.

3. Možda Vaš mail jednostavno nije pročitan iz opravdanog razloga (npr. osoba je na godišnjem odmoru ili bolovanju), što ne bi trebao biti razlog ukoliko šaljete na adresu institucije.

4. Možda Vaš mail nije pročitan iz (ne)opravdanog razloga, jer osoba kojoj šaljete mail ne koristi to sredstvo komunikacije.

 

U svakom slučaju, ukoliko ste na svoj mail dobili povratnu poruku o grešci, proslijedite nam je na helpdesk(zvrk)zis.ks.gov.ba kako bi utvrdili da li se radi o tehničkom problemu, a možete nas kontaktirati i telefonom.

Poželjno je navesti što više detalja koji će pomoći otkrivanju i rješavanju problema, uključujući adrese, poruku o grešci i/ili sliku ekrana sa porukom o grešci.

Na stranici Vlade/Ministarstva ne mogu naći propis/podatak, ili su podaci netačni?

Zavod za informatiku i statistiku je nadležan i odgovoran samo za tehnički aspekt i dizajn internet stranica kantonalne Vlade, Skupštine, ministarstava i drugih organa, dok su za sadržaj odgovorne nadležne službe (Press služba i Služba za skupštinske poslove), odnosno svako ministarstvo za svoju stranicu.

U slučaju da ne možete naći propis/podatak iz njihove nadležnosti, ili su ti podaci netačni, molimo da ih kontaktirate direktno.

Naravno, kada je u pitanju stranica našeg Zavoda (http://zis.ks.gov.ba), mi smo odgovorni kako za tehnički, tako i za sadržajni dio.